دلایل عفونت دندان - دندانپزشک

دلایل عفونت دندان

عفونت دندان یا (Tooth Infection) در واقع به معنای عفونی و آلوده شدن پالپ یا مغز دندان در اتاقک داخل تاج و ریشه دندان ها است. پالپ بافت نرمی حاوی عروق خونی و عصبی است و در حالت عادی توسط مینای دندان و تا حدی عاج که زیر مینا قرار دارد محافظت می شود. اگر این بخش مورد حمله باکتری های قرار بگیرد دچار عفونت شده و نیازمند مداخله فوری دندانپزشکی خواهد بود.

علائم عفونت دندان چیست؟

عفونت در مغز یا همان پالپ دندان ممکن است علائم نهفته و آشکار زیادی داشته باشد. عفونت در مراحل اولیه نیز ممکن است علائم قابل توجهی داشته باشد اما زمانی که در حال پیشرفت است معمولا علائم عفونت دندان به این شکل ظاهر می شوند:

• درد ضربان دار دندان
  • احساس درد هنگام غذا خوردن
  • حساسیت دندان به سرما یا گرما
  • حساسیت دندان به فشار
  • احساس طعم تلخ در دهان
  • متورم شدن غدد گردن
  • تورم در لثه ها
  • تورم در فک
  • تب

اگر هر کدام از علائم عفونت دندان که لیست شده است را دارید حتما در اولین فرصت برای شروع درمان به یک دندانپزشک مراجعه کنید.

چه عواملی باعث آلوده شدن پالپ می شود؟

هرچیزی که راه باکتری های به داخل مغز دندان که در ریشه دندان وجود دارد را باز کند می تواند باعث عفونت در پالپ شود. برخی از این عوامل عباتند از:

• پوسیدگی شدید دندان
  • وارد شدن ضربه و تروما به دندان
  • آبسه درمان نشده
  • شکستگی دندان
  • دندان قروچه

درمان عفونت پالپ دندان در ریشه چیست؟

درمان به برگشت پذیر یا غیرقابل برگشت بودن عفونت بستگی خواهد داشت. به عبارت دیگر، شیوه درمان به میزان پیشرفت عفونت بستگی دارد. ممکن است بیمار در مراحل اولیه به دندانپزشک مراجعه کرده باشد و ممکن است زمانی که عفونت گسترش یافته به ملاقات دندانپزشک برود. در هر دو مورد درمان متفاوت است.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

باز کردن چت
Scan the code